tisdag 1 oktober 2013

Färggrann palett

Dags att blotta mig!!
Jag är jättesvullen på magen och runt höfterna.


Idag var det då dags att ta av gördeln och blotta min ömmande kropp!

Dra ner gördeln över brösten gick bra. Det var ett helt paket med kompresser över hela bröstpartiet. 
När gördeln skulle dras ner över mage och höfter gjorde det jätteont!
Peder fick stå bakom mig och så hjälptes vi åt att dra neråt samtidigt som vi drog gördeln utåt för att minska trycket. 
Över båda höfterna satt uppsugande kompresser. Det kunde vätska ett tag ur hålen berättade Mattias, och det var bara bra!
Peder drog snabbt bort all tejp, det gör ju minst ont då. För det var många meter som totalt var tejpat på mig!



Äntligen var allt väck!
Gul och grön på, över och mellan brösten. Blå runt om höftbenen och på rumpan. 
Inte undra på att det gör så ont att ligga på rygg!!

Peder hjälpte mig ner i badkaret för att jag äntligen skulle få duscha :)
Jag kunde själv tvåla in ansikte, hals, nacke, armar och mage. Resten fick Peder hjälpa mig med. På magen och höfterna gör minsta beröring så ont, så vi fick smeka in tvålen med försiktiga rörelser. 
Jag lufttorkade för att slippa smärtan av badlakan mot min kropp. 
En insmörjning med hudkräm där minsta beröring på mage, höfter, rygg fick mig att skrika högt! 
Sen kröp jag i morgonrocken och 'mös' framför TV:n, så lätt det nu är att kunna mysa när hela kroppen värker...
Konstigt, det kändes som jag hade både gördel och kompresser på mig under morgonrocken - så stel och hård är överkroppen!!

Jag tog en dos smärtstillande 21.00 för att kunna somna utan smärta.

Sen var det dags att dra på gördeln igen och sova. 

2 kommentarer:

  1. Ajajaj vad du är mörbultad...Hoppas det går över fort!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anonym!
      Efter 2 veckor har den hemskaste smärtan lagt sig. Men trots att blåmärkena börjar blekna så syns då starkt överallt fortfarande.
      Kram

      Radera