onsdag 16 oktober 2013

Oktober - Rosa

Oktober är bröstcancermånad sedan många år. TV-sändning med insamling en kväll i oktober varje år...
I början tyckte jag det var underhållning med bra musik och information. 
Efter att min lillasyster fick sin bröstcancer har det varit hemskt. TV-sändningarna såg jag på medan hon gick på cellgifter och strålning. Att jag utsatte mig för det förstår jag inte. Tårarna rann och jag grät hysteriskt i soffan. Snart slutade jag titta. 
Att ständigt följas av allt rosa i butikerna gör mindre ont. Nu är det oftast inte så många ören som går till insamlingen, men alla bäckar små kan göra underverk.

För 2 år sen hade Mekonomen en tävling på facebook där man skulle designa en RosaBandet Doftis.
Som jag redan skrivit HÄR i bloggen vann jag den tävlingen och jag har fortfarande några änglar kvar som jag ger bort som små fina presenter.



För 11 året i rad säljs Rosa Bandet. I år  inte enbart för Bröstcancerfonden som tidigare. Utan nu går hela beloppet till kampen mot cancer.

Det är Elsa och Helene Billgren som i år formgett Cancerfondens rosa band. Mönstret bygger på det mest personliga avtryck som finns – fingeravtrycket. Det kostar 25 kr och hela 23.50 går till cancerforskningen.

Vårt mönster ’tummen’ är peppen, trösten och hoppet i ett. Fingeravtrycken är våra och det personligaste vi kan ge. Självklart ska vi bidra i kampen mot cancer, vi håller tummarna och inspireras av kroppens eget mönster.

Ett urval av alla Rosa Produkter som säljs kan jag tänka mig:

Apoteket säljer bl.a. en pillerburk, en sminkväska och Försvarets Hudsalva till förmån för cancerforskningen

Crescent säljer rosa reflexdäck, lyse, lås och sadel
 Vileda säljer Wettexdukar och moppset
Wettexdukar brukar jag köpa på mig ett stort parti av - så de räcker länge. Jag tycker om det budskapet i köket varje dag!
Att Lypsyl här både Handkräm och Kroppslotion var en nyhet för mig - här ihop med rosa Lypsyl
Scorett säljer både stövel och strumpa
XL Bygg säljer Rosa Silvertejp 


Pink Diamond Plattång och borste från GHD
Rosa Doftljus från Bolsius
Och avslutningsvis lite Rosa Punschrullar

Fler rosa produkter som säljs under Oktober månad hittar du på Cancerfondens hemsida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar