måndag 21 mars 2011

Rörligare och smidigare

Äntligen kan jag ta mig ur och i bilen utan alltför stora problem. Men det beror lite på vilken bil jag åker med i, hur höga eller låga de är. Det är svårt att ta sig in i bilen från att ha satt sig ner till att vrida runt kroppen och få in benen.
Vissa bildörrar kan jag både öppna och stänga, medan jag måste ha hjälp ibland. Det går jättebra att skjuta upp dörren med foten, lika så att putta igen den med foten!
Lika så har jag upptäckt att säkerhetsbältena är olika hårda, både att dra fram och i själva knäppningen.

Jag kan nu även ligga lite på sidan när jag sover. Förut har brösten varit så svullna och i vägen att det inte alls har funkat.
I soffan kan nu sätta mig med ena benet under mig. Det funkade inte alls för 1 vecka sen. Så visst går det framåt!

Nu håller jag tummarna för att jag ska få må bra imorgon då det är dags för nästa påfyllning, den 4:e.
Kl 9.15 ska jag vara inne på Plastikmottagningen.
Min mor har hjälpt mig att handla idag. Hon kommer hit senare ikväll och sover här. Sen skjutsar hon in mig, och ska även vara med under besöket. Jag har bett henne att ta kort på den gigantiska sprutan. Det kan ju vara skoj att dokumentera den, så jag kommer ihåg den senare.
Jag har lagt fram 2 st Alvedon som jag ska ta i morgon bitti, förebyggande. Och så har jag skrivit en kom-ihåg-lapp om att de ska kolla upp mitt avvikande levervärde, det glömde "vi" helt bort sist. Jag har skrivit om det i tredje stycket här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar